Słuchawki to bardzo popularny gadżet marketingowy. Sprawdzają się zarówno jako upominek dla kontrahentów, jak i urządzenie służbowe dla pracowników. Przy wyborze odpowiedniego modelu słuchawek mających pełnić rolę gadżetu reklamowego, powinniśmy brać pod uwagę kilka czynników. Jednym z nich jest typ słuchawek – na kablu bądź bezprzewodowe. W poniższym artykule pomagamy dokonać wyboru słuchawek jako najlepszego gadżetu marketingowego.
Słuchawki na kablu z logo firmy
Słuchawki na kablu to klasyczny gadżet marketingowy. Używany jest w formie podarku dla kontrahentów w wielu firmach. Sposób ich budowy umożliwia w bardzo kreatywny sposób stworzenie gadżetu firmowego, służącego do promowania przedsiębiorstwa. W tym celu wykorzystać można duże elementy słuchawek oraz etui do nadruku logotypu bądź hasła związanego z naszą firmą. Równie estetyczną częścią urządzenia jest kabel, który – mimo że ma zbyt małą powierzchnię do wykorzystania – może wyróżniać się przez nietypowy kolor bądź wzór. Słuchawki na kablu nadają się doskonale dla osób pracujących w biurze bądź pełniących obowiązki na statycznych stanowiskach pracy. Można je podłączyć do komputera bądź telefonu przez port jack. W przypadku osób będących w ruchu, np. ze względu na wyjazdy służbowe, kabel może okazać się elementem zbędnym i przeszkadzającym. Może on powodować rozłączanie słuchawek przez przypadkowe ruchy rąk i plątać się w kieszeniach lub futerałach, jeśli nie zostanie prawidłowo związany bądź ułożony.
Słuchawki bezprzewodowe z firmowym logo
Słuchawki bezprzewodowe to gadżet firmowy skierowany przede wszystkim dla osób mobilnych, będących w ciągłym ruchu bądź prowadzących działalność związaną ze sportem. W przypadku tego typu urządzeń połączenie pomiędzy telefonem lub innym sprzętem nawiązywane jest za pomocą systemu bluetooth. Dzięki temu ręce osoby używającej słuchawek bezprzewodowych pozostają całkowicie wolne podczas dzwonienia do bliskich bądź słuchania muzyki. Na rynku dostępnych jest wiele modeli, niektóre z nich łączone są w poręcznych i designerskich etui, inne zaś stanowią niewielkie urządzenia wkładane bezpośrednio do uszu. Możliwość tworzenia nadruków na słuchawkach bezprzewodowych w formie logotypów bądź haseł jest ograniczona. Niemniej są one znacznie bardziej poręczne i funkcjonalne od odpowiedników na kablu.
Słuchawki douszne vs. słuchawki nauszne
Niezależnie od wyboru, musimy jednak zastanowić się nad dwoma opcjami dotyczącymi samej budowy słuchawek. Oprócz tego, że dzielą się na przewodowe oraz bezprzewodowe, istnieją również modele nauszne i douszne. Te pierwsze zakrywają w całości ucho, przez co znacznie lepiej wygłuszają dźwięki, nie wypuszczając ich poza obudowę, a tym samym chronią przed hałasami z zewnątrz. Słuchawki nauszne mają to do siebie, że są jednak dość sporym gadżetem firmowym i nie wszystkie przedsiębiorstwa mogą pozwolić sobie na tego typu wydatek. Znacznie subtelniejsze i poręczniejsze są modele douszne. Słuchawki tego typu, zwłaszcza wkładane bezpośrednio do kanału usznego, znakomicie leżą i są niesamowicie mobilne.